עמוד הבית
מי אנחנו
דבר המנהלת
תקנון בית הספר
תעודת זהות
מבנה בית הספר
חזון בית הספר
מכתבי הערכה ופרסומים
ארגון בית הספר
מנהלות המלרתים
חברי הנהלת בית הספר
מערכת הייעוץ
החינוך המיוחד
תכנון בקרה וניהול
מחנכים ויועצות
רכז מוגנות
הנהלת ביה"ס
ריכוז חברתי
מרפאת בית ספר
נציגות הורית בביה"ס
מידע כללי
כתובות אימייל של צוות בית הספר
ניוזלטר - רבעון
נהלים
טלפונים פנימיים
טפסים ואישורי הורים
מידע לעולים לחטיבה עליונה
מרפאת בית הספר
מערכת המחשוב
הוראות בזמן רעידת אדמה
מידע לתלמיד
מידע לעולים לכיתה ז' - תשעח
לוח בחינות בגרות - מועד חורף תשע"ח
לוח בחינות בגרות מועד קיץ תשע"ח
אתרי מקצועות הלימוד
אתר מתמטיקה ט
מאגרי לימוד
מינהל וטכנולוגיה
פורטל התוכן החינוכי
פורטל התלמידים-אוח
מט``ח - ספרי לימוד
גלים
גלריות
יצירת קשר

שכבות
שכבה ז'
שכבה ח'
שכבה ט'
שכבה י'
שכבה י"א
שכבה י"ב
לוח צלצולים
סדר הסעות - איסופי בוקר
מועצת התלמידים
תכנית הפעילות החברתית
הודעות-ריכוז חברתי
מועצת תלמידים
פעילויות
ספריה
ספרי לימוד תשע"ח
קטלוג
תקנון הספריה
מאגרי מידע
מידעון הספריה
חיים ברשת
גולשים בטוח
אשנ"ב
סכנות האינטרנט
אתר למידה בחירום
אתר למידה בחירום
נבחרת הרובוטיקה של מגידו








כל הדפים

ארגון בית הספר

החינוך המיוחד


   החינוך המיוחד / חיה יהושע

התפיסה החינוכית העומדת מאחורי מערך החינוך המיוחד בבית הספר, היא מתן הזדמנות שווה לתלמידים בעלי לקויות למידה וקשיים נוספים. הזדמנות להתפתח, להתקדם ולהשתלב בקהילת תלמידי בית הספר.
סיפור "אי זקופי הקומה" מתאר בדיוק את עבודתנו:

באי זה התפרנסו מקטיף פירות סגולים, שגדלו על עצים גבוהים. כל תוכנית הלימודים התמקדה בצמיחה לגובה, ככל שקומת התלמיד גבהה יותר במהלך השנה, כך קיבל התלמיד ציון טוב יותר.

כשהתחילה בעיה עם התלמידים הנמוכים, הלכו המורים וההורים לחכם הכפר ושאלו לעצתו, אמר החכם: "יש לכם שתי אפשרויות: לתת לתלמידים סולמות כדי שיטפסו ויגיעו לעצים הגבוהים או לשתול עצים נמוכים". שאלו ההורים והמורים: "ומה עם הציונים? אמר החכם אתם מעונינים בפרות? או בציונים?

ניתן בהשאלה לדמות את החינוך המיוחד כמספק סולמות ועצים נמוכים לתלמידים.

המענים המיוחדים בבית הספר הם:

  • צוות חינוך מיוחד – בכל מלר"ת ישנה מורה לחינוך מיוחד שהיא חברת צוות מלאה ושותפה בתכנון הלמידה והכנת חומרי הלימוד.
  • כיתה קטנה – בכל מלר"ת יש "כיתה קטנה" שאותה מלמדת מורה לחינוך מיוחד. כיתה זו מונה כ–14 תלמידים בעלי קשיים לימודיים. בכיתה זו מותאמים דרכי ההוראה, קצב הלמידה והחומר הלימודי.
  • מרכז למידה – תלמידים אשר עברו אבחון וועדת שילוב, מקבלים שעות סיוע במרכז הלמידה ונבנית עבורם תוכנית יחידנית (תח"י). הסיוע ניתן בקבוצות של 3-4 תלמידים.
  • כיתות חינוך מיוחד – לתלמידים שעברו ועדת השמה.
  • כיתות מקדמות -  (עדנה רום) הכיתה המקדמת מאפשרת לתלמידיה הזקוקים למסגרת תומכת, למידה בדרך המותאמת לצרכיהם, תוך שילוב מרבי במסגרת החברתית  בשכבת הגיל. נבנית עבורם מערכת ייחודית המשלבת בין מקצועות עיוניים לעמלניים. משימתנו להבנות את הכוחות והיכולות האישיים של התלמיד, בכדי לאפשר לו השתלבות והתקדמות, צמיחה בתחומי החיים השונים במסגרת מכילה ומקבלת תוך צבירת חוויות הצלחה.הכיתה המקדמת מונה עד 14 תלמידים ולכל כיתה יש מחנכת שהיא מורה לחינוך מיוחד וסייעת.בחטיבה העליונה, תלמידי הכיתות המקדמות לומדים את רוב המקצועות לבגרות ומשולבים במגמות המורחבות בשכבה. כמו כן הם לומדים השכלה כללית עם השכבה ומחויבים למעורבות האישית והקבוצתית כמו שאר התלמידים. בתוך התכנית הכללית של הכיתה, לכל תלמיד נבנית תוכנית חינוכית יחידנית (תח"י), בה מתאימים לכל אחד את תכנית הלימודים שתקדם אותו בצורה המיטבית ותמקסם את יכולותיו. 

פרוייקטים נוספים:

1) פרויקט ט"ל (טיפוח למידה) בשכבת ז' – מתן סיוע בתחום הבנת הנקרא לתלמידים שמתגלה אצלם קושי. בתחילת השנה ייערך מבדק "עמית" הבודק מיומנויות למידה שונות. לאחר המבדק יאותרו התלמידים ויקבלו סיוע במרכז למידה בקבוצות של 3-4 תלמידים.

2) סדנת "אורנים" – סטודנטים מ"מכללת אורנים" המגיעים לבית הספר למתן סדנא להוראה מתקנת בחשבון וקריאה.

3) התאמת מענים ייחודיים :בנוסף, במקרים ייחודיים ניתן לשלב במערכת חווה חקלאית, טיפול בתנועה, ספורט ייחודי ועוד.

צוות החינוך המיוחד עומד לרשות ההורים והתלמידים בכל שאלה, בקשה ועצה.

שתהיה לכולנו שנה פורייה שבה כל אחד ואחד מתלמידי בית הספר, יצליח להתקדם ולמצות את יכולותיו.

 

 

למעלה הדפסה שלח Bookmark and Share

מקיף אזורי - מגידו

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר